Gebyrer

FAQ til gebyrer

Hvorfor får jeg pludselig en opkrævning på en flere år gammel regning?

Opkrævningen af erstatninger har stået i bero i en periode mens Norddjurs Biblioteker har implementeret en teknisk løsning der opfylder Skats nye regnskabskrav.

Jeg har sendt jer en anke over et gebyr. Bliver regningen sat i bero mens I behandler anken? 

Nej, en klage har ikke opsættende virkning og derfor skal den betales til betalingsfristen for at undgå et rykkergebyr. Får borger/låner medhold i klagen udbetales beløbet inkl. evt. rykkergebyr.
Klages der over et gebyr ved for sen aflevering eller erstatning skal klagen sendes til biblioteket og så skal vi formidle den videre til rette klageinstans. 

Klages der over et rykkergebyr behandler opkrævningen klagen.
Mail til fo@norddjurs.dk eller på telefon 89591082, 89591823 og 89591823.

Jeg har fået et erstatningskrav på et materiale jeg har fundet. Hvad skal jeg gøre?

Har du endnu ikke betalt regningen, skal du aflevere materialet. Så vil regningen blive slettet automatisk. Vær opmærksom på at du risikerer at skulle betale rykkergebyr hvis du afleverer efter betalingsfristen.

Jeg har fundet et materiale som jeg har betalt for. Kan jeg få pengene refunderet hvis jeg afleverer?

Har du allerede betalt erstatning for materialet, kan du beholde det. Der er desværre ikke mulighed for at få refunderet erstattede materialer.

Hvordan betaler jeg min regning?

Betaling af regninger skal ske via Norddjurs Kommunes

Mit Betalingsoverblik

Hvornår kan jeg se og betale min regning i Mit Betalingsoverblik?

Regninger kan ses og betales i Mit Betalingsoverblik samme dag de er oprettet.
Hvis du betaler samme dag gebyret er opstået, vil der desværre forsat blive fremsendt en faktura til e-Boks dagen efter. Det skyldes at fremsendelsen af fakturaen ikke stoppes selvom regningen er betalt. På den fremsendte faktura er der gjort opmærksom på det med denne tekst: ”Har du lige foretaget en indbetaling, bedes du se bort fra denne skrivelse, da betaling og udsendelse af faktura kan have krydset hinanden”

Kan jeg se på min bibliotekskonto på www.norddjursbib.dk når jeg har betalt via Mit Betalingsoverblik?

Ja, gebyrer og erstatninger vises og opdateres ved betaling i Mit Betalingsoverblik. 
Der kan gå op til 72 timer før din betaling kan ses på norddjursbib.dk og i Biblioteket appen, og du vil derfor kunne opleve at der efter betaling stadig vises gebyrer på din konto når du logger ind på www.norddjursbib.dk og Biblioteket appen.

Kan jeg betale via Norddjursbib.dk?

Ja, fra www.norddjursbib.dk   vil der være en henvisning til Mit Betalingsoverblik.

Kan jeg betale mine regninger på biblioteket?

Nej, man kan ikke betale regninger på biblioteket. Al betaling skal ske online.

Hvordan kan jeg betale min regning hvis jeg ikke har NemID?

Har man ikke NemID, fremsendes med posten en faktura med et indbetalingskort/læselinje.

Jeg har et spørgsmål til selve betalingen?

Har du et spørgsmål til selve betalingen, skal du kontakte Norddjurs Biblioteker.

Jeg har et spørgsmål til årsagen til min regning?

Har du spørgsmål til årsagen til din regning, skal du kontakte Norddjurs Biblioteker.

Jeg vil klage over en regning fra biblioteket?

Vil du klage over en regning fra biblioteket, skal du sende en mail til  grenaa.bib.eksp@norddjurs.dk 

Jeg har et spørgsmål til et rykkergebyr?

Har du et spørgsmål til rykkergebyr, skal du kontakte opkrævningskontoret på tlf: 89591082, 89591820 og 89591823. Samt følgende mail: fo@norddjurs.dk