- Bog
En visuel guide til computerkodning : en trin for trin-gennemgang af, hvordan du koder og bygger dine egne spil
Af Carol Vorderman (2017)
Gennemgang - fra basal kodning til sjove projekter - af, hvordan spil og animationer kodes i computersprogene Python og Scratch
Se alle eksemplarer
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Format
illustreret i farver
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
19.6532 Scratch
Originaltitel
Computercodning for kids
ISBN
9788771068016
Udgave
1. oplag (2017)
Omfang
224 sider
Forlag
Bolden
Målgruppe
folkeskoleniveaualment niveaubørnematerialer
Alder
fra 12 år
Anmeldelser
Lektørudtalelse
Programmering kan ikke formidles mere lettilgængeligt, indbydende og flot end denne bog. Den kan læses fra ca. 12 år - evt. fra 10 år med hjælp fra en voksen. Bogen kan læses uden forudgående viden om emnet, men det er en fordel, hvis man kan lidt engelsk. Bogen giver en grundlæggende forståelse for en computers opbygning, og derudover er en grundig gennemgang af programmeringssprogene Scratch (version 2.0) og Python (version 3). Bogen er fyldt med eksempler, faktabokse og masser af farverige illustrationer. Hvert afsnit er opdelt i små korte emner, som er nemme at overskue. I afsnittene om Scratch og Python er i alt 7 små programmer, som gennemgås trin-for-trin, så man selv kan kode dem og samtidig forstå, hvad der sker